Zoeken in deze blog

dinsdag 26 april 2022

Chromebooks en Android versies

 Je Chromebook ontvangt automatisch zijn updates. Wat weet zo onderhand iedereen wel. Er kan een verschil van enkele dagen zitten afhankelijk van het model, daar was ik ook al een hele tijd achter. Mijn Acer Spin 713 is altijd de eerste die een update ontvangt.

De update van je Android versie is een ander verhaal. Die blijkt veel trager een update te ontvangen. Het was me voordien nooit opgevallen tot er een tijd geleden een update van Evernote kwam. Die bevatte onder meer een volledig nieuwe interface. Zag er prima uit op de Acer maar op de Lenovo toestellen (300e, Duet en Ideapad 3) kreeg ik die mooie interface niet. Aangezien voor mijn Android apps automatische update aan staat, was alles up-to-date. Onderzoek bracht aan het licht dat de nieuwe versie van Evernote enkel beschikbaar is voor toestellen met Android 10 en hoger. De Lenovo's draaien nog op Android 9 en ontvangen bijgevolg niet de Evernote update.

Hoe kan je nu zien welke Android versie je Chromebook draait? Ga naar Settings - Apps en vervolgens Google Play store:

Kies daar vervolgens Android-voorkeuren beheren


Scroll naar beneden en selecteer Systeem. Je krijgt dan volgend scherm te zien:


Klik vervolgens op Over het apparaat. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten