Zoeken in deze blog

zaterdag 19 maart 2022

Even voorstellen

 Hallo, ik ben Ben en heb een mateloze interesse in al wat met Chromebooks te maken heeft.

Ook de Linux container die eindeloos veel mogelijkheden heeft. Ik ben geen jonkie meer, ben geboren in 1963.

In de "goede" jaren heb ik veel op Unix servers gewerkt. Meer bepaald Sun Solaris. Een geweldig systeem, maar helaas overgenomen door Oracle en zo om zeep.

Ik ben de gelukkige eigenaar van 3 Chromebooks:

    Lenovo Ideapad 3

    Lenovo Ideapad Duet

    Acer Chromebook Spin 713

Zo'n kleine 10 jaar geleden had ik al eens naar ChromeOS gekeken, maar ik vond de mogelijkheden te beperkt. Meer dan een browser was er toen eigenlijk niet. Alles draaide in Chrome.

Vandaag kan je de productiviteitsprogramma's ook lokaal op je Chromebook installeren. Bovendien draaien de meeste apps uit de Play Store ook op je Chromebook.

Gezien m'n ervaring van ruim 10 jaar geleden, wou ik niet teveel geld besteden aan een toestel en zo werd het dan de Ideapad 3. Toen zowat de goedkoopste met 250 euro.

Dan kwam de Ideapad Duet. Die leek me zo praktisch om ook als tablet te gebruiken.

Daarna kwam de Spin 713 met 8 Gb, een i5 CPU en 256 Gb SSD. Een heel performant systeem.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten